سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

بیرون ریختن آب از قسمت جا پودری یکی از مشکلات شایع در ماشین لباسشویی است که ممکن است همه ما تجربه آن را داشته باشیم. در این مقاله دلیل عمده این مشکل و راه حل آن را به شما میگوییم. راه حل نشت آب از جاپودری راحت‌تر از چیزی است که فکر میکنید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علت نشت آب از جاپودری لباسشویی

1_ طریقه نصب اشتباه :

یکی از دلایل نشت آب از قسمت جاپودری ماشین لباسشویی نصب اشتباه ماشین لباسشویی است اگر لباسشویی هنگام نصب شیب آن رو به جلو باشد ممکن است، اوایل کار ماشین لباسشویی و یا هنگام آبکشی آب از زیر جاپودری ماشین لباسشویی نشت پیدا کند. برای رفع این مشکل باید پایه های جلوی ماشین لباسشویی را باز کنید و کاملا ماشین لباسشویی را تراز کنید.

 

2_ کیپ شدن مسیر جاپودری:

زیر مخزن اصلی جاپودری یک جنت لاستیکی ( لوله لاستیکی قطور مشکی رنگ ) نصب شده تا آب و پودر داخل جاپودری از آن مسیر وارد مخزن شستشو ماشین لباسشویی شود. گاهی اوقات به دلیل جرم ، یا ریختن پودر زیاد و یا دفورمه شدن ( پیچ و تاپ خوردن ) این جنت مسیر ورود آب به مخزن کیپ می شود . برای رفع این مشکل ابتدا باید درب روی ماشین لباسشویی را باز کنید (در بعضی از مدل های لباسشویی برای دسترسی به این جنت باید قاب جلوی لباسشویی باز شود) این جنت دقیقا زیر جاپودری با یک بست معمولی نصب شده آن را از نظر ظاهری و کیپی چک کنید اگر مسیر کیپ شده، آن را باز کنید تا مشکل حل شود.

 

3_ شکستگی جاپودری ماشین لباسشویی :

جاپودری از دو قسمت تشکیل شده یکی قسمت ثابت که تمامی اتصالات و شلنگهای ورودی و خروجی آب به آن متصل شده و یک قسمت متحرک کشویی که پودر و مایع در آن قرار می گیرد، گاهی اوقات دیده ایم که بر اثر ضربه یا عوامل دیگر یکی از این دو قسمت دچار ترک و یا شکستگی شده است، برای رفع این مشکل باید کامل جاپودری را بررسی کنید اگر ترک یا شکستگی مشاهده کردید.

 

 

4_شیلنگ تخلیه:

هنگامی که نشت آب از ماشین لباسشویی فقط در زمان چرخش دیگ لباسشویی رخ می دهد، احتمالاً مشکل از شیلنگ تخلیه شما می باشد.

  • اتصالات شیلنگ باید بررسی شود تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل شود.
  • اتصالات شیلنگ تخلیه باید بررسی شود که ترک خورده یا آسیب دیده نباشند.
  • شیلنگ تخلیه باید برای وجود هر گونه جسم خارجی مسدود کننده بررسی شود. ممکن است جوراب گمشده شما در آن گیر افتاده باشد!
  • متصل بودن شیلنگ تخلیه به ماشین لباسشویی باید بررسی شود. شیلنگ تخلیه نباید هیچ گونه ترک و یا نشتی داشته باشد. اگر چنین مواردی وجود داشته باشد، باید آن قسمت بریده و مجدداً شیلنگ گیره زده شود. البته ممکن است ترجیح دهید یک شیلنگ جدید بخرید.
  • در صورتی که دستگاه ماشین لباسشویی خود را به تازگی خریداری کرده اید و مشکل تخلیه دارد و آب از آن چکه می کند، ممکن است دلیل آن اشتباهی در نصب دستگاه باشد. معمولا بخش دریچه تخلیه که شیلنگ تخلیه باید به آن متصل شود، توسط کارخانه مسدود می گردد. لذا از باز بودن آن در هنگام نصب دستگاه اطمینان حاصل نمایید.


5_مواد شوینده:

برای شستشوی لباسهای کثیف نیازی به استفاده بیشتر از پودر نیست. می توانید از پودر کمتر همراه با آب گرم استفاده کنید . استفاده از آب سرد پودر ماشین بیشتری را می خواهد که اینکار باعث می شود که آب و کف به خارج از جا پودری سرایت کند.
برای ریختن پودر در محفظه بهتر است از قسمت بزرگتر استفاده کنید و از لاینی که برای پودراضافی است استفاده نکنید.
اگر مجبور به ریختن پودر بیشتر شدید قسمت بزرگ محفظه را پر نکنید بلکه از قسمت دیگر استفاده کنید تا از نشت آن جلوگیری کنید.
از مواد شوینده معتبر و استاندار برای شستشو استفاده کنید. هیچ وقت پودر صابون مخصوص شستشو با دست و پودر های دستی برای استفاده در ماشین بکار نبرید.